woensdag 4 januari 2012


Even het kerstballen boek aan de kant (alhoewel ik wel weer met een bal begonnen ben, kan het toch niet laten).
Nu ben ik begonnen aan een trui voor mijn man. Het wordt een trui met een sjaalkraag, in tricot- en gerstekorrelsteek. Deze wol breit perfect en met naald nr. 6 schiet het ook wel aardig op.
Ik heb van iemand een gouden tip gekregen: werk meteen de draadaanhechtingen etc.af,  als je een bol op hebt. Er is niets frustrerender dan 4 delen trui gebreid te hebben met allemaal losse draadjes.
En de kantsteek doe ik ook lekker strak. Ziet er gelijk veel netter uit.

Het patroon komt uit On line herfst winter 2010, model 40.

P.S. Ik heb op de blog van
Wieke van Keulen begrepen dat Arne en Carlos met een Paasballenboek komen en een poppenboek. Ik ben heel benieuwd...


3 opmerkingen:

  1. Wat leuk een trui voor je man, die van mij heeft het altijd warm......ooh ik zou wel dat poppenboek willen zien......

    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt dit een leuke trui voor je man.
    Ben heel benieuwd wat Carlos en Arne nu gaan brengen. Zelf ben ik geen breister, maar ben wel nieuwsgierig, altijd leuk om te zien.
    Groeten, amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige trui en wat grappig dat je een link hebt gemaakt naar mijn site. Dank je wel (voel me helemaal vereerd). Wat een prachtige wol gebruik je. Die streep die steeds even terugkomt is top!

    BeantwoordenVerwijderen